• Join - It's Free

Aune Tuomaantytär 1658-1728

Started by Private User on Sunday, October 6, 2019
Problem with this page?

Participants:

Showing all 10 posts

FTDNA:n mt-full -testien perusteella on käynyt ilmi, että kahdella U8a1a1b1-haploryhmän esiäiti on otsikossa mainittu Aune Tuomaantytär. Hän on asunut Mynämäellä. Jos täällä on muitakin, jolla Aune on esiäitinä, niin hihkaiskaa.

Moi Ilpo. Näyttäisi olevan myös minun esiäitini, 7th ggm.

Hieno juttu. Jos teetätät joskus dna-testit itsestäsi ja mukana on mt-dna -testi (FTDNA mt-full), niin mt-dna haploryhmäsi on mitä todennäköisimmin U8a1a1b1. Ja sinulla on sitten kaksi mt-dna mätsiä eli teillä kaikilla on tuo mainittu esiäiti äitilinjan vanhimpana tunnettuna henkilönä.

Ja jos tutkimus etenee hänestä pidemmälle historiaan, edelleen Aune Tuomaantytär Kesälä on esiäitinne. Mahdollisesti löytyy lähempää nykyaikaa yhteisiä esiäitejä.

Kun olette saaneet yhteystietonne, voitte keskustellen edetä ja löytää noita esiäitejä. Mahdollisesti kaikki eivät kuitenkaan ole kiinnostuneita keskustelemaan. Sekin kannattaa ottaa huomioon.

Geniin on tulossa yhden testatun henkilön äitilinjaa profiileina aina tuonne Aune Tuomaantytär Kesälään asti.

Oma äitilinjani (U8a1a1b1) menee Repolaan. Mutta jossain kaukaisessa menneisyydessä näillä kaikilla on sama esiäiti. Ei vielä ole tietoa, onko hän satojen vuosien vai tuhansien vuosien päässä.

Lisään linjaa, kun vain ehdin. Tämä viikko on vähän kiireinen.

Olen ensi viikolla saamassa dna-testipakkauset, tulokset kestänevät muutaman viikon. Mielenkiintoista - Aune Tuomaantytär on esiäitini. En "ymmärrä" noista testituloksista mitään. Ehkä saan täältä jotain vinkkiä, kun tulokset ovat valmiina.

Jos testikitti on FTDNA ja testinä on mt-full, silloin saa äitilinjan haploryhmän tuolla alkuperäisen viestin tarkkuudella. My Heritagella ei ole sellaista testiä. Joissakin tapauksissa voi autosomaalitestistä saada yhden kirjaimen tarkkuudella haploryhmän.

MInä ostin My Heritagen testin. Aion ostaa toisenkin ja sain juuri tänään tietoa muualtakin tuosta FTDNA-testistä.

Aiemmin My Heritagen testin raakadatan on voinut siirtää 19 € hintaan FTDNA:lle. Nyt en huomannut FTDNA:n toiminnoissa sellaista. FTDNA:lta on saanut ainakin joskus siirtää ilmaiseksi raakadatan My Heritagelle.

Showing all 10 posts

Create a free account or login to participate in this discussion