Fra i dag av har kuratorene i Geni fått enn nytt hjelpeverktøy til å omgjøre profilsammenslåinger.
Dette gjelder imidlertid kun sammenslåinger gjort fra og med 24. August 2014.
Meld ifra snarest her, og ikke gjør noen flere endringer på profilene det gjelder, for det kan gjøre det umulig å rette opp feilene automatisk.
Jeg pleier mitt familietre nesten daglig for å fjerne matcher som ikke stemmer. Men jeg kan ikke ta ansvar for stort mer enn det.... det er for mange profiler i verden.
Hver må pleie sitt tre.
(og jeg har også sett feil i MyHeritage sine "smart match", så selv om jeg håper at det blir mye bedre når en går over til "smart match" kommer nok behovet til å fortsatt være der.)
(Men det gir også gleden ved å oppdage en ny *riktig* match - og ved slik å kunne legge en ny gren til slektstreet. En av de gleder Geni gir!)
Her har en bruker (Trond) slått sammen to profiler som slett ikke er samme person. Han har beklaget tabben, men er tydeligvis ikke i stand til å rette opp feilen eller be om kuratorhjelp.
Problemprofilen er Generalløytnant Georg Frederik von Krogh
Håkon Styri jeg har tatt fra hverandre igjen Krogh-ene. Men det ser ut til at folk har forsøkt å rette opp etter flettingen, så det er ikke godt å si hva resultatet ble.
Private User ser at Bjørn har vært innom Ane Margrethe.
Siden datakonflikt var løst ble den ene profilen uten navn, - husker du det og kan legge det inn igjen?
Anders Rasmussen was unmerged from Anders Rasmussen.
John Filip Jensen, dette var en ganske klar feil-merge, - ikke slå sammen profiler i de nordiske linjene såfremt ikke navn på foreldre også passer. Geni sin algoritme fungerer veldig dårlig på -sen navn, så du må normalt forkaste de fleste forslag.