De doopinformatie op de profielpagina -zeker voor 1800- zou wel prettig zijn, temeer dat men dan wellicht precieser gaat vermelden. Nu wordt vaak bij de geboortedatum de doopdatum vermeldt, wel nuttig als het om het jaartal gaat, maar feitelijk regelmatig onjuist.
Ook het direct kunnen zien van de huwelijksdatum op profiel-pagina of de popup voor het profiel bij de stamboom-overzicht levert sneller informatie op en zorgt dat je niet steeds weer even bij 'bewerken' moet kijken. De opmaak van de profiel-pagina zou overzichtelijker worden wanneer men de genealogische informatie meer zou scheiden van de beheerdersinformatie en datum van invoer in het systeem.
Fred, moet ik dit ook in het Engels melden en waar kan dat makkelijk?
Effe een controle, staat er nog iets open? Zijn er verzoeken die nog openstaan?
Gewoon hier in het Nederlands posten. Eerste hier bespreken en dan kunnen wij een van de Pro gebruikers vragen om het door te zetten.
Maarten Dirk Manson Private User ik weet niet of het van jullie nog openstaat. Maar laat het maar even weten. Private User dat van de doopdatums is wel een goede. Er staat mij iets van bij dat daar wel een oplossing voor is.
Private User, met betrekking tot doopdatum: Die wordt nu in het profiel vermeld wanneer aanwezig. Mijn 'probleem' is dat wanneer ik een nieuw profiel toevoeg via de boom, ik alleen de geboortedatum in kan vullen (voor 1800 kies ik dan vaak voor de doopdatum en klik circa). Vervolgens kan ik het wel invullen als ik het profiel opnieuw open, maar als ik veel profielen tegelijk in voer (en vooral als het broers of zussen zijn) is me dat te veel werk. Ik zou het wel doen als ik het gelijk zou kunnen doen. (sorry ik ben een beetje lui ;-) ).
Ik snap het probleem niet. Er is het hulpmiddel Smartmatches, SmartCopy en er komt binnen kort een andere tool aan. Kan het zijn, het probleem ergens anders ligt.
De meeste mensen zijn lui en vullen alleen de basis gegevens in en pas daarna de details zoals doopdatum en haarkleur. Of lengte. Ik denk dat de meeste mensen niet eens weten dat je haarkleur kunt invullen.
Inderdaad je kunt je eigen berichten verwijderen. In uitzonderlijke gevallen kan Geni berichten verwijderen. Maar deze verzoeken dienen tot the minimum beperkt blijven. Ga niet iets vragen wat je zelf kunt doen. Deze manier van werken zorgt dat Geni gratis kan blijven voor veel gebruikers. Natuurlijk zijn er voordelen aan het feit als je pro gebruiker bent. Er gaan deuren open die normaal gesproken gesloten zijn of je kunt dingen sneller doen. Persoonlijk is snelheidswinst het grootste voordeel van het pro lidmaatschap.
Laat mij uitleggen. Als je Pro gebruiker bent, dan zijn de bronnen sneller te zien. Als een basis gebruiker ze je alleen hints waar de bron staat, maar dan moet je door reclame heen of je wordt gestopt door reclame om bij de bron te komen.
Als je pro of plus gebruiker bent dan mag je gebruik maken van de database van MH waar de koppelingen in staan. En als je ook nog het volledige data abonnement hebt van MH dan loop je echt snel door. Persoonlijjk bespaart het mij veel tijd en die tijd kan ik besteden aan nuttiger dingen zoals het schrijven van reacties hier in het Hollands.
Ter informatie:
Er is vanaf vandaag een nieuwe versie van de naslag informatie voor de Geni schermen beschikbaar: https://media.geni.com/p13/81/3e/60/3e/53444849bd137e1c/geni_scherm...
Deze documentatie is onderbracht bij het project Nederlandse handleiding - GENI voor Dummies (https://www.geni.com/projects/Nederlandse-handleiding-GENI-voor-Dum...)
Als het leeshulp is voor oudere Nederlandstalige akten, dan hier, maar voor Latijnse en Franse vertalingen, dan gaat is het beter omdat te vragen op de Franstalige of Italiaanse talige Portaal.
Natuurlijk niet in deze discussie, maar in de "vertaling gevraagd" discussie.
Maar "transcriptie gevraagd" discussie kan wel opgestart worden.
Als van een scan wel duidelijk is wie het betreft en dat profiel is aanwezig in Geni dan kan de scan als document bij het betreffende profiel (of betreffende profielen) worden opgenomen en dan kan is het mogelijk een link naar zo'n document op te nemen in een discussie.
Voorbeeld: https://www.geni.com/documents/view?doc_id=6000000085588007382&
Wa informatie over het toevoegen van brondocumenten: https://media.geni.com/p13/2a/8c/08/dd/53444847edb3826a/geni_bronne...
Graag een aanpassing van de verplichte opgave of iemand al dan niet overleden is! Het mag duidelijk zijn dat profielen die een indicatie geven van geboorte- en sterfte automatisch kunnen bepalen dat iemand dus niet meer in leven 'kan' zijn, omdat niemand ouder wordt dan +120 jaar. Nu moet worden aangegeven of iemand dood is in 'bijv.' de 14e eeuw !
Als je een mening of vraag hebt moet je eerst een volledige discussie doorploeteren, omdat niemand een overzicht geeft van wat is gevraagd en gevonden en wat nog openstaat als een becommentarieerbaar punt. Mijn ervaring is dat bijv. al snel wordt terugverwezen naar de discussie omdat iets al behandeld is. 'Niet te doen' allemaal .
Private User wegens de europese regels uit Brussel, moet nadrukkelijk aangeven worden dat een profiel gebaseerd is op een overleden persoon, dus daarom mag zelfs niet aangenomen worden dat iemand dood met een geboortedatum 83, want het kan ook een typo zijn. sommige software is van voor 2000 en dan kan '83 staan voor 1983 of 1883. Dus 1499 kan een typo zijn voor 1949 en dan is het oops, maar de gegevens liggen dan wel op straat.
De opmerking van 13:03 en 13:305 herkenbaar. Maar dat hoort echt bij de manier zou als wij het doen op Geni. De discussie start met een onderwerp "Noord Nederland" en eindigt in met het onderwerp "Zuid-Afrika". Dus mocht dit voor komen dan graag of terugkeren naar het onderwerp. En eerlijk gezegd ik kan die cultuur van afdwalen missen als kiespijn.
Dus graag alleen reageren als u iets mist op Geni. Dit is niet de plek aan gegeven wat niet goed gaat op Geni, dus kom graag met een oplossing. Er zijn problemen zat, maar ik zou als Curator wel een keer oplossingen willen horen.
Een zoon toevoegen voor Abraham van de Ark van Noach moet automatisch tot een 'zijnde dood' profiel leiden. Algemeen lijkt mij dat:vaders en moeders in 1800 of eerder geboren met 100% zekerheid een overleden kind hebben. Lijkt me niet verstandig Brussel erbij te halen Jeroen, want dan kan ik maandag 'formeel' geni etc. plat laten leggen. Waar zijn al die geboortebewijsjes dan? Privacy eis 100 jaar? Dan is er vast een stommeling die mij straks dood verklaard terwijl ik echt mijn 120e ga halen ! Is aan een ieder die leeft toestemming gevraagd om in die stamboom gepubliceerd te worden al dan niet met foto?
De afhandeling van overleden is iets waar veel gebruikers zich aan ergeren.
Wat we zouden kunnen doen is proberen tot een goed voorstel te komen and dat dan via http://help.geni.com/forums/343671-feature-requests/entries/new in te dienen. Wil het kans maken dan moet het een flink aantal stemmen krijgen.
Als een pro gebruiker zou willen helpen dan zou de huidige afhandeling misschien zelfs als een bug gerapporteerd kunnen worden. Maar ook dan helpt het een voorstel te doen voor een betere afhandeling.
Het hoort eigenlijk niet helemaal bij het onderwerp van deze discussie, dus het is dan handiger om daar een aparte discussie voor te beginnen. (het voorstel moet in detail uitgewerkt worden en dan ook nog worden vertaald in het Engels)
Geni houd zich keurig aan de wetten van Brussel en andere internationale wetten. En de meeste ergernis komt uit het feit dat Geni zich aan de wet moet houden. Dus het is dus lastig voor een stommeling om een levende en actieve gebruiker dood te verklaren. En over de foto's, daar is ook in de kleine lettertjes iets over gezegd.
De grond regel van stamboom onderzoek is ga geen zaken verzinnen. Maar zonder bewijs voor de feiten is de stamboom op Geni een leuk verhaal. Die wel of niet de ware situatie weer geeft.
Ik zeg altijd Geni is een verzameling van profielen gebaseerd op mensen.
Maar sommige profielen zijn niet direct te koppelen aan een mens, maar aan een kat of een figuur uit een boek.
Maar een nieuwe manier om de overleden af te handelen is wel mogelijk, maar dat is een andere project. De steun een pro gebruiker is wel handig.
MyHeritage is geen bron. Het is zelfs omgekeerd Geni is de bron voor MyHeritage. Dus als het op Geni op overleden staat en op MyHeritage op levend dan is de informatie op MyHeritage fout. Natuurlijk alleen als op beide het zonder harde bronnen er staat.
Mocht het op Geni verkeerd staan. Ik heb het over informatie in individuele profielen, dan de hulp in roepen van een Curator of een melding maken volgens de Geni regels.
Natuurlijk als iemand denkt en kan bewijzen dat de regels van Geni in strijd zijn met de wet of gewoon verkeerd zijn, dan gewoon melden. Natuurlijk gaan wij er niet veel werk van maken, want je kunt ook teveel moeite doen. En Job en ik en andere medewerkers aan het project Geni hebben wel wat beters te doen om elke foutje uit het Geni systeem te halen.
Dit is de achtergrond dat eerst overlegd dient te worden en gestemd dient te worden, want voor elke verandering verzoek dient wel een brede steun te zijn.