Mistä löytyy apua eri tilanteisiin, kertaus ja päivitys

Started by Reijo Mitro Savola, Geni Curator on yesterday
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 13 posts

Alla kertauksena muutamia perusasioita, kun mukaan on tullut todella paljon uusia. Jotkut linkit ovat myös muuttuneet.

Isoon puuhun auttaminen

• Iso puu on se yksi yhteinen sukupuu Genissä. Genin käyttömahdollisuudet ovat erittäin rajattuja, jos ei ole isossa puussa.
  • Isossa puussa kannattaa olla kiinni, muutoin Genin käyttäminen voi olla monella tapaa hankalaa, eikä esim. yhteyksiä voi tarkastella. Isossa puussa olemisen voi tarkistaa jos löytyy yhteys henkilöön, jonka tiedetään olevan isossa puussa, esim. Suomen presidentit.
  • Facebook-ryhmämme Yhteiset sukujuuret (https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus/) on nyt yksi yhteinen isoon puuhun auttamisketju selvyyden vuoksi (ennen oli alueellisia ketjuja). Ketju löytyy suoraan tästä linkistä: https://www.facebook.com/groups/yhteissukututkimus/posts/2729496710...
  • Jos et ole Facebook-ryhmässä, voit pyytää isoon puuhun liittämistä suoraan Genissäkin (vaikka tässä keskustelussa).

Apua Genin virheiden korjaamiseen, jos korjaus ei onnistu itse

Apua tuplaprofiilien yhdistämiseen

Sukututkimus- ja Geni-kurssit

Muuta (ohjeita yms)

• Katso pääprojektin Suomi ja Karjala tiedot. Siellä kannattaa olla kaikkien mukana. Liity mukaan, jos et vielä ole siellä. Liittyminen onnistuu projektin sivulta, oiken yläkulman valikosta "Liity projektiin". Pääprojekti löytyy täältä: https://www.geni.com/projects/Finland-and-Karelia/13098

En vieläkään ymmärrä miksi Geniin liittyvä viedään Facebookiin vaikka Genissä on omat keskustelufoorumit. Itse katson velvollisuudekseni pysyä poissa Facebookista, jonka perimmäinen tarkoitus on vaikuttaa ihmisten kaupalliseen ja poliittiseen käyttäytymiseen eivätkä keinot tiettävästi kestä päivänvaloa, Yrityksen tarkoitus on rikastua keinoja kaihtamatta ja näin toimiessaan se vie pohjaa demokratialta ja tasa-arvolta.

Kim Roering, Facebookissa tavoitetaan hyvin laaja joukko (ryhmässämme on noin 35 000 henkilöä) ja se on joustava keskustelufoorumi. Ei ole kyse siitä, että se olisi pois Genistä, vaan se on lisä. Genin linjaus on myös ollut, että keskustelufoorumeita ei kehitetään joustavampaan suuntaan ja Geni itse suosittelee Facebook-ryhmien perustamista. Toki itse voi säilyttää oman mielipiteensä, mutta ilman tuota ryhmäämme Suomen Geni-yhteisö ei olisi saanut aikaan niin laadukasta yhteistä sukupuuta kuin se on nykyään. Ryhmän perustaminen oli alkusysäys laatutyölle.

Miten tästä eteenpäin kun on jo isossa puussa ja isoisä on vailla sukulaisiaan tilasin virkatodistuksen Ordotoksiselta Seurakunnalta mutta vastasivat että vuosien jono.. alkaa olemaan sellainen olo että lopetan.

Private User, muistaakseni olet jo siellä ortodoksisen sukututkimuksen muistilapullani ryhmässä. Valitettavasti minäkään en ehdi nopeasti reagoida, kun ortodoksinen sukututkimus on erittäin aikavievää ja on paljon muuta missä autan myös. Eli sielläkin on pari vuotta jonoa, kun on niin paljon eri ihmisiltä toiveita. Nopeiten asiaa pääset edistämään, jos tutkit itse - ja kohtahan on ortodoksisen sukututkimuksen kurssikin.

En ole facebokissa mutta haluaisin liittyä isoon puuhun

@karl Alfred Bussman on äitini isä ja tahtoisin liittä hänet isoon puuhun, mutta en ole Facebokissa ,miten tästä eteenpäin

Heimo Armas Karjalainen, olet isossa puussa. Laitoin sinulle kutsuja esivanhempiesi asuinpaikkojen mukaan, ks. erillinen viestini.

Minä en ihan kaikkea vielä ole sisäistänyt mutta olen tulossa kurssille 21.9. Olenkohan minä isossa puussa? Nämä käsitteet pitää vielä opetella jotta tästä pystyy hyötymään mahdollisimman paljon.

Tuula Anneli Tillander tervetuloa kurssille! Olet isossa puussa. Laitoin sinulle kutsuja esivanhempiesi asuinpaikkojen mukaan, ks. erillinen viestini.

Olisiko paikallaan antaa suora linkki siihen ohjeeseen, jonka mukaan jo geniin kirjautuneena oleva, liittää itsensä isoon puuhun?

Itse en tajunnut tuosta "olisi hyvä olla isossa puussa" -ohjeesta mitään. Olisi varmaan joo hyvä olla. Miten siihen liitytään?

ja ääni täältä myös, että on ihan turha kirjoitella esi-isistään faceboookissa, ne vaan jalosta ja myy tuota dataa ulos!

Lisäki sellainen yhtenäinen "viestivirta pötkö" on ehkä maailman huonoin järjestely keskustelulle. Maailmassa ei turhaa ole kymmeniä "forum"-alustoja, joissa keskustelut ovat haettavissa ja selkeästi nähtävissä aiheittain lajiteltuina.

Tomi Antero Lind, isoon puuhun voi olla tuoreen Genin käyttäjän vaikea osata itse liittyä. Itse se ei onnistu, jokatapauksessa tarvitsee apua joko ylläpitäjiltä, sukupuukummeilta, kuraattoreilta yms.

Showing all 13 posts

Create a free account or login to participate in this discussion