Ylläpitäjä ongelma

Started by Private User on Tuesday, June 9, 2020
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing 1-30 of 31 posts

Hei!
Miten voi olla mahdollista, että minut on merkitty erään uuden geniläisen ylläpitäjäksi (aloittanut toukokuussa 2020)? Eikö jokainen oman profiilinsa luoja ole itsensä ylläpitäjä, ei joku muu? Lisäksi kaikkiin hänen tänne Geniin lisäämiin profiileihin minut on lisätty ylläpitäjäksi, miten se on mahdollista? Nyt osaan näistä profiileista on lisätty GEDCOM tiedostoja ja nyt on tuplaprofiileja, vääriä vanhempia, tuplavanhempia ym. Osa näistä hänen lisäämistään profiileista on sellaisia, joita en ole tutkinut ja mielestäni en voi olla profiilin ylläpitäjänä tälläisissä profiileissa joiden oikeellisuudesta en tiedä mitään. Olen näitä tuplaprofiileja joista minulla on tietoa käynyt korjaamassa mutta suo tuntuu olevan loputon. Mitä tehdä asialle? Miten voin poistaa itseni hänen ylläpidosta?

Tervehdys
Minun täytyy sanoa että en osaa auttaa tämän asian kanssa. En ole mitenkään aktiivinen Genin käyttäjä ja olen käynyt lisäämässä lähinnä muutamia kuvia sukupuuhuni.
En tiedä millä perusteella lähestyit minua tämän ongelman ratkaisemiseksi eli onkohan minutkin korotetty ylläpitäjäksi tms.? tiedä häntä....
T:Tomi

Tomi, viesti tulee kaikille geniläisille.

Voit päästä ylläpitäjyydestä näin: mene profiiliin, oikealta Toiminnot -> Ylläpitäjävalinnat -> klikkaa nimesi vieressä olevaa ruksia.

Ilmeisesti joku Genin kuraattoreista on lisännyt sinut ylläpitäjäksi kun on niin moneen lisätty. Tuo GEDCOM on kauhea vitsaus.

t. Marketta

Hei,

Minulla on myös sama vastaus sinulle kuin Tomillakin.

YT,
Anssi

Hei,

Minulla on myös sama vastaus sinulle kuin Tomillakin.
Minäkään en juuri käytä Geniä.

t. vesa

Hei!
Tämä konsti ei toimi kun olen ainoa ylläpitäjä, lisää minut aina takaisin siihen ylläpitäjäksi..
Mutta miten tämä voi olla mahdollista että jos luo oman profiilin, niin siihen tulee joku muu ylläpitäjäksi? Ei minun omassa ainakaan ole niin.
Terv. Tiina

Profiilin kohdassa Muutokset (välilehti, kestää vähän aikaa korjata) näkyy yleensä kuka/mitä on lisännyt /tehnyt profiiliin. Tosin nykyään ei aina näy kuraattorin nimeä, käyttävät yleistä Geni customer service -tunnusta. Jos näkyy kuraattorin, joka on lisännyt sinut ylläpitäjäksi, nimi, laita hänelle viesti ja pyydä poistamaan.

Jos nimeä ei näy, kysy Hannele Naatulalta, hän on auttanut minua monta kertaa.

Korjaus: kestää vähän aikaa kun avautuu

Hei Tiina,
Kiitos kysymyksestä! Harmillista. Lopetin Genin käytön lyhyeen, kun joku kävi jatkuvasti muuttamassa jopa vanhempieni tiedot! Hermot menivät siinä kilpailussa. Nyt ajattelin ryhdistäytyä, kun 3. serkkuni ovat nähneet paljon vaivaa sukupuumme rakentamiseksi.
Siellä sukupuiden kanssa on touhuamassa yksi sun toinen tumpelo! Ei pitäisi yhdistellä, jos ei ole varma sukulaisuussuhteista.
Samannimisiä on paljon eri sukupolvissa, jopa serkuilla, ja nuoremmille annettu edesmenneen sisaruksen nimi ja vielä tuntemattomat kaimat yms. Saman perheen veljeksillä voi olla jokaisella eri sukunimi! He ovat ottaneet milloin vaimonsa milloin talonsa milloin suomentaneet Snellmanista Virtaseksi 100 vuotta sitten, nyt sitten päinvastoin yms.. Isäni oli yli 90 vuotta Matti, kun ei halunnut olla Eino !

Kiitos hyvistä vastauksista!
Minäkin opin lisää.
Toivottavasti muutama muukin!

Lukekaa ne! Olkaa huolellista, jottei oikeat tiedot ja oikealla tavalla varmistetut tiedot omista sukulaisistamme mene hukkaan.

Tässä taisi olla kuitenkin kyse kilpailevasta sukupuuohjelmasta.

Joittenkin sukulaisteni kohdalla on useampi kuin yksi ylläpitäjä. Valokuvien henkilötkään eivät aina pidä paikkaansa esim. sama aviopari kahden sisaruksen kohdalla. Harmi, että olemme myöhässä. Ei valokuvissa eikä albumeissakaan ole usein henkilöitten nimiä, emmekä me tiedä minkä näköinen on ollut esiäiti tai - isä, tai isoäidin veli tai sisko tai heidän lapsensa.
Siis voisitteko ottaa kynän käteen ja suorittaa muutaman yhteen- ja vähennyslaskun, miettiä vuosikymmenten muotia ja tyyliä eli aikaa yms. kysyä elossa olevalta tyttäreltä, vaikkapa?!

Mitenhän saisi omat varmat tietonsa lukituiksi?

Terveisin,

Pirjo Rusila-Lesage

OIKAISUJA

* Kukaan, siis kukaan muu kuin käyttäjä ei voi olla käyttäjäprofiilin ylläpitäjä.
* Kuraattori eivät käytä Customer Service -tunnusta. Se on varattu vain ja ainoastaan Genin käyttöön
* Useampi henkilö on lähettänyt vastauksen tähän pääprojektin julkiseen keskusteluun, ettei osaa auttaa. Huomatkaa että tämä keskustelu näkyy noin 11 000 Genin käyttäjälle. Teidän ei tarvitse erikseen vastata, että ette osaa auttaa.

Kiitos Mitro!
Halusin selventää vielä, että olen kiitollinen esim. 3. serkkujeni ja tuntemieni ylläpitäjien työstä, mutta harmissani ...
Sinä Mitro tunnet Genin taitavat käyttäjät, minä mietin vielä omia ja muiden virheitä, aloittelijoiden virheitä.
Kertaukseksi meille kaikille...
Lämpimin terveisin,
Pirjo Rusila-Lesage

Hei! Minä en osaa auttaa sinua tuossa asiassa, Mielestäni voisit jutella'
jonku koordinaattorin kanssa, joka osaa ne työt paremmin,
tv.Eila

Niin käy minullekin jos menen korjaamaan vääriä tietoja. Kysy genikuraattorilta

Hei, olen uusi käyttäjä Genissä. Ymmärsinkö oikein, että Tiina Marjatta Tuomisalo on merkitty profiilini ylläpitäjäksi? Ja keskustelun mukaan on mahdollista vain, että kukin itse ylläpitää omaa profiiliaan? 😅 Kiitos avustanne, Sanna Puonti

TOISTAN:

Kukaan, siis kukaan muu kuin käyttäjä itse ei voi olla käyttäjäprofiilin ylläpitäjä.

HUOM! Useampi henkilö on lähettänyt vastauksen tähän pääprojektin julkiseen keskusteluun, ettei osaa auttaa. Huomatkaa että tämä keskustelu näkyy noin 11 000 Genin käyttäjälle. Teidän ei tarvitse erikseen vastata, että ette osaa auttaa.

Olisko kyseessä tuplaprofiili? Nimi sama kuin käyttäjällä, mutta www-osoitteessa eri numerosarja? Silloin ne voisi yhdistää.

Kommentti: Olen ihmetellyt koko Geni-aikani, miten eriaiset, jopa ei-verisukulaiset, voivat olla rinnallani omien ähisukulaisteni profiilin ylläpitäjiä. Kuraattori on luonnollista, mutta millähän edellytyksillä muut? Alkaa muistuttaa Wikipediaa, jossa aina löytyi minua viisaampi korjaamaan setäni Väinö Myllyrinteen henkilöhistoriaa. Lopetin koko Wikin seuraamisen, Geniä olen sentään vielä harvakseltaan täydennellyt.

Joku muu on tehnyt saman henkilön profiilin kun sinäkin. Ne on yhdistetty ja teitä ylläpitäjiä on sen jälkeen kaksi sille profiilille. Ei siinä sen kummempaa.

Genin koko ideahan on yhteissukututkimus, jossa profiileita voidaan muokata (myös ei-verisukulaiset - tässä ei ole mitään rajapyykkiä) ja ne voivat olla yhteisylläpidossa. Joskus tiedot värähtelevät liikaa, jolloin on paikallaan lukita profiili edioitnnilta. Kuraattori voi tehdä sen. Olettehan suoraan yhteydessä niissä tapauksissa kuraattoriin.

Toistan kuitenkin jälleen sen, että kenenkään käyttäjäprofiilia ei voi Genissä ylläpitää kukaan muu kuin hän itse.

Hei varmaa kun on yhdistetty tupla profiileita niin yhdistää niin yhdistää

Hei!
Minä en ole tehnyt kyseiselle henkilölle, enkä hänen miehelleen, entiselle miehelle, enkä hänen vanhemmilleen profiileita joten ei voi olla kyse mistään yhdistämisistä!

Private User, ensiksikin oikaisu, et voi olla kenenkään käyttäjän käyttäjäprofiilin ylläpitäjä. Se on mahdotonta. Onko niin, että olet joidenkin tavallisten profiilien (ei käyttäjäprofiilien) ylläpitäjä niin, että et siitä ole ollut itse tietoinen? Geni siirtää ylläpitäjyyksiä, jos esim. käyttäjä on lähtenyt Genistä tai hän ei ole ollut pitkään aktiivinen. Joka tapauksessa, jos tällainen ylläpitäjyyssiirto on tehty, olet saanut siitä ilmoituksen. Jos et halua ylläpitäjyyttä, voit ilmoittaa siitä Genille.

Jälleen oikaisuna, että ylläpitäjyyssiirtoja tekee Geni, eivätkä ollenkaan kuraattorit.

Hei Tiina. Kirjoitit tuossa ensimmäisessä viestissäsi "Miten voi olla mahdollista, että minut on merkitty erään uuden geniläisen ylläpitäjäksi (aloittanut toukokuussa 2020)?"

Voisitko laittaa linkin kyseiseen profiiliin, jotta tilanne avautuisi kunnolla?

t. Pauliina

Laitoin Pauliina sinulle yksityisviestin. Kyseinen henkilö on kuulemma nyt poistunut Genistä.
Terv. Tiina

Kysymyksiä:

Savola sanoi, että "Kuraattori eivät käytä Customer Service -tunnusta. Se on varattu vain ja ainoastaan Genin käyttöön"
- keitä sitten nämä Customer Service -henkilöt ovat. Tiedän, ettei Suomessa Geni-firmalla ole toimistoa, ja Yhdysvaltojen toimisto on pieni. Keitä siis jos eivät kuraattoreita?
- "ylläpitäjyyssiirtoja tekee Geni, eivätkä ollenkaan kuraattorit" . Kuitenkin aiemmin tunnetun kuolleen Uudenmaan sukututkija ekspertin kuoltua tehtiin selväksi, että nimenomaan kuraattorit päättivät, kuka vaihdetaan ylläpitäjäksi kuolleen tilalle.

Kuka/ketkä siis on/ovat Geni Customer Service. Tätä olen jo pitkään ihmetellyt.

Korjaan myös sen Savolan esittämän virhetiedon, että

"TOISTAN:

Kukaan, siis kukaan muu kuin käyttäjä itse ei voi olla käyttäjäprofiilin ylläpitäjä."

Vieras ihminen teki sukulaiselleni profiilin. Hän on elossa, Tein töitä että sain henkilön oman profiilinsa ylläpitäjäksi. Kyllä näitä on.

Customer Service tunnuksen takana ovat oikeat Genin työntekijät. Kuraattorit eivät ole Genin pallkalistoilla. Toistetaan vielä kerran, kuraattorieilla ei ole työkaluja päättää kuka tulee hallinnoijaksi kun käyttäjä kuolee. Joku on syöttänyt pajunköyttä, tai viesti on ymmärretty väärin.

Marketta sekoitat profiilin ja käyttäjäprofiilin.

Ainoastaan ottamalla yhteyttä Genin asiakaspalveluun voi koittaa muuttaa kuka SAI hallinnoinnin. Asiakaspalvelu voi kysyä kuraattoreiden mielipidettä, mutta siitäkään ei ole taetta.

Showing 1-30 of 31 posts

Create a free account or login to participate in this discussion