Sukulaisyhteyden katkaiseminen?

Started by Mikko Hämäläinen on Monday, November 19, 2018
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 7 posts

Jos oma näkemys on erilainen kuin profiilin lisänneen näkemys, niin siinä tilanteessa on syytä laittaa viesti profiilin lisänneelle henkilölle ja vaihtaa ajatuksia. Kun ne ovat yhteneväiset, niin sukuyhteyden katkaistun tekninen toteutus on seuraava. Mennään muuta profiilin tietoja kohtaan. Valitaan sieltä valikosta kohtaan sukulaissuhteet. Se hetken hieroo ja ala avautuu kohta, jossa voi väärän kytkennän poistaa. Jos on varma asiasta, niin ei kannata pelästyä Genin varoituksesta, että toimenpide halkaisee puun. Jos liitos on väärä, niin se kuuluukin halkaista. Ei puu muuss mielessä rikkoudu.

Minun olettamukseni on, että vaikka tieto on vajavainen, niin profiilin tekijä on oikeassa. Profiilin tietoja voi lisätä. Itse olen etsinyt sukua ja vanhempani myös ja emme ole päässet aiemmin varhaisempiin esi isiin , mutta nyt olen itse löytänyt genin välityksellä vanhempieni etsimiä tietoja suvusta. Sitä en tiedä, onko puu ollut katkonainen ja uudet lisäykset ovat tuoneet vanhempani takaisin sukuun. On ikävä rakentaa puuta sen varjoon, että yks kaks onkin taas eri tavoin. Tarkkuutta ja tiedon etsintää harkitsisin profiilin ylläpitäjän kanssa. Se että tutkitulla suvullakin voi olla aikoinaan tehty virhe, joka pitäisi korjata. Kasvotusten voi katkaista sukulaisyhteyden, mutta en suuosittelisi puun katkaisua.

Itse toimin MyHeritage puolella ja tämä GENI on ollut sivujuonne. Täytyisi olla enemmän aikaa kuin näin työssäkäyvänä yli 60 vuotiaana. Olen harkinnut kokonaan poistaa GENI sivustoni ja ylläpitää tuota MyHeritagea. En ole aikoihin käynyt tsiidailemassa mitä sinne on kaikenlaista muutosta tullut ja mitä kaikkea on oikein tai väärin siellä. Varsin monessa tapauksessa - näin olen huomannut - tietoa jota tarjotaan hyväksyttäväksi on väärää ja varsin moni klikkaa jees vaikka ei ole lainkaan varma asiasta. Siitä syntyy aika mielenkiintoinen soppa. GENIssakin tällaisen sukutietokannan ylläpito ja tarkistaminen on sen verran suuritöistä, että omasta puolestani sen jätän eläkepäivien harrastukseksi. Mukavaa talvikautta toivottaen Kari-ukki.

Kerron oman tarinani ohessa...aloitin MyHeritaden kanssa ja siirryin tähän Geniin, mielestäni tämä on ollut paljon mukavampi työskentelytapa. Minulle tuli niitä valmiita mätsejä, joita luin ja totesin myös että väärin taitaa olla ajoittain kohdallani, mutta tyytyä pitää tähän lukemaani. Usein oli epävarmuuden tunnettakin lukiesani. Genissä asiat menevät samalla tavalla, mutta tunnen oloni täällä hyvin mukavaksi ja työskentelytapa on mieleiseni. Voin korjata jos on väärin tai ilmoittaa siitä eteenpäin. Jokainen sukua tutkiessaan löytää mieleisen tutkintatavan. Kysymyksessä alkujaan oli tämä katkaisu ja geniin liittyessä voi olla hetkiä pois, mutta MyHeritessä joutuu maksamaan, vaikka itse ei kerkiäisi sukulaisiin liittyviä asioita tutkimaankaan. Sukututkimus kaikkineen on jokaisen omassa harkinnassa, minkä verran omat esi-isät ja äidit ja heidän sisarukset kiinnostavat. Sen itsekin olen todennut, että aika vievää on ja tunnit kuluvat nopeasti. Hyvää talvikautta sinulle !

Hei, vieläköhän vanhaan keskusteluun saa eloa?

Olen yrittänyt poistaa väärää puolisoa, mutta eipä vaan onnistu ei niin millään.

Tänään sain viestin toiselta kuka pyysi apua väärän puolison poistoon, ei anna poistaa. Se poisto kohta on täysin eloton.

t. Jokisen Pirjo

Genistä ei kyllä saa mitään pois, mutta tietoja voi muuttaa ja henkilöitä yhdistää. Jos ei ole MP tai privaatti, niin kyllä väärän puolison pystyy irrottamaan. Aina ei onnistu, on pyydettävä apua naamakirjassa.

Hei, ei onnistu noviiseilta/ei-jäseniltä, pitää olla joku Pro, mutta yhteys moderaattoriin ja onnistui! Saatiin siivottua parista sukuhaarasta väärät tiedot.

t. Jokisen Pirjo

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion