Liitetyt pofiilit ja lähteet

Started by Private User on Monday, April 30, 2018
Problem with this page?

Participants:

Profiles Mentioned:

Showing all 18 posts

Hei!

Minun tieni tuohon esi-isä Erik Ångerman Sursilliin on aika selkeä, mutta todellakaan en ole itse tehnyt näitä profiileja kuin muutaman, kunnes olen liittynyt suureen sukupuuhun.
Mie olen osalle ihmisistä lisännyt tuonne lähteitä ja hienosti niitä olikin alkujaankin. Lisäänkö koko rivistön tänne vain omaa linjaani katsoen vai mikä on toive? Etsinkö vielä puuttuville esiäideille lähteitä ja lisään ne sitten vasta tänne?
Lisäkysymys on se, että kun osalla on lapsia mieletttömästi ja en kyllä kaikkia lähtisi tarkistamaan, niin voinko vain toivoa, että niiden profiilien ylläpitäjät lisäisivät heidät tänne?

Sekavaa tekstiä, toivottavasti tulin ymmäretyksi.

Annika

Hei Annika,

Aina on hienoa jos on lähteitä, toivottavaakin.

Mutta jos tiedät olevasi Sursill, ja sinulla on vaikka oma sukupuu omasta haarastasi kotona paperilla tai tietokoneella, niin se käy yhtä hyvin.

Eli liitä vain.

Genin jujuhan on se, että jos jollain on dataa suvustasi mikä ei natsaa, niin sitten asia voi nousta tapetille, katsoa mikä on totta.

Todellisuudessa 95% Genin profiileista on siellä ilman lähdeviitteitä, mutta silti Geniä pidetään luotettavampana kuin esim. MyHeritagea.

Vielä, meidän kaikkien toive on, että mitä enemmän, sen parempi. Koska silloin useammalle silmäparille on enemmän dataa hyväksyttäväksi tai korjattavaksi.

Maailma ei koskaan ole täydellinen ja absoluuttinen. On toivottavaa, että sinä, ja myös kaikki muut, lisäävät kaikki profiilinsa projektiin.

Tässä tapauksessa laatu syntyy määrästä. Mitä useamman data natsaa, sen parempi.

Ja jos joku ei jaksa klikkailla profiileita puuhun itse, olisi hyvä jos ihmiset lähettäisivät yhteistyöpyyntöjä tai pyyntöjä profiilien lisäämiseksi puuhun.

Serkkujahan tässä kaikki kuitenkin ollaan.

Kiitos teille.
Minulla on ongelmana se, että en tiennyt tästä yhteydestä ennen ja siksi haluaisin varmistamalla varmistaa sen olevan oikean. Setäni, joka tutki sukuja joka haarasta, on jo edesmennyt enkä häneltä voi asiaa kysyä. Ja täytyy sanoa, että kun hän on tarinoita kertonut, ei niistä puoletkaan ole jäänyt muistiin varsinkaan nimien kohdalta. Ja hänen paperinsa ovat hänen perikuntansa hallussa eikä tätinikään muistanut tälläistä isäni isän puolelta, muisteli isäni äidin puolelta olevan jotain yhteyksiä.
Kuitenkin tiedän tuon alkupään olevan oikeaa ja olen lähteitä lisännyt myös sellaisiin, profiileihin, jotka liittyvät tuohon ketjuun ja samalla tarkastanut, että kyseessä on suora jatkumo minun sukuuni.
Olen jumiutunut nyt tähän profiiliin
Catharina Michelsdotter Jurvelius
Tosin sain juuri tietää, että henkikirjoja löytyy netistä, mutta en niitä ole vielä kahlannut läpi.

Tosin kun hieman googlella leikin, niin sieltähän sitten tulee varmuutta asiaan.
http://www.pohjanpalo.fi/skotlantilaiset_sukujuuret.shtml
Näkee kyllä kuinka vihreä tällä saralla olen, mutta jostain se on aloitettava ja opittava.

Olisitko uskonut? Nämä ovat yhden perheen ansioita: Suomen itsenäisyys, Finlandia-hymni ja Taistelevat metsot

1500-luvulla Pohjanmaalle muutti Ruotsista seitsemän Sursill-perheen sisarusta. Tänään heillä on puoli miljoonaa jälkeläistä. Joukossa on suurnimiä, joita ilman Suomi ei olisi Suomi.

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/yhden-perheen-ansiota-suomen-i...

Erik Ångerman Sursill on minunkin 13th great grandfarther Catharinan kautta. Minun sukuni on vahvasti Etelä-Suomesta ja vaimoni Oulun tienoilta, mutta niinpä hänenkin 13th great grandfarther on tuo Erik Å Sursill, onneksi eri lapsesta tosin. :)

Mistä lähteestä ilmenee, että Martti Antinpoika Sihtalan pso oli Venla Kaarlentr Sursill ?

Wendela Carlsdotter Sursill

Private User
Kyseisen profiilin lisääjä ei näytä olevan enää Geni käyttäjänä joten häneltä tietoa ei luultavimmin ole saatavilla, joten saa nähdä, olisiko jollain lähde tähän saatavilla?

Venla Kaarlentytär Sursillista irrotettu pso Martti Kaarlenpoika Sihtala lähdetiedon puuttuessa, ja profiilin sukulaisuussuhteet lukittu: Wendela Carlsdotter Sursill

Kiitos Private User Hannele, hyvä ratkaisu. Lähetin jokin aika sitten myös Venlan profiilin ylläpitäjille ja profiiliin muutoksia tehneille (yli 10 käyttäjää) viestin, kukaan ei ole reagoinnut. Kaikki jälkeläis/esipolviketjut katkeavat jossain kohtaa kun tieto loppuu, Venlan kohdalla oikea paikka on juuri tämä toistaiseksi :-)

Private User minä kyllä vastasin omalta osaltani suoraan tähän ketjuun.

Suo anteeksi @Jarno Siivola, kompastuin omaan ketjutukseeni ja vastasin liian hätäisesti tarkistamatta että olit mukana myös yp-viestin vastaanottajissa.
Yst. terv
Tarja

Ei se mitään Private User olihan siinä viestin saajissa sen verran monta vastaanottajaa ettei varmaankaan ihan kaikkia voi edes muistaa, itsekin ihmettelin miksi sain sen viestin edes, mutta ilmeisesti koska olin profiilin liittänyt/kutsunut projektiin.
Ja tosiaan kun en edes varsinaisen viestiin vastannut.

Minä olen kolmen Sursillin lapsen jälkeläinen.

Annika, tuo sukujuonto Pohjanpalojen sivustolta on pelkkää arvelua. Forbesit ovat todennäköisesti Skotlannista, mutta kuka se William on, sitä ei tiedetä, arvailla voi vaikka mitä.

Kristiina Östenintytär Sursill jälkeläinen.

Olen esi-isä Erik Ångerman Sursill, hänen poikansa Östenin jälkeläinen. Hieno sukututkimus ja kiitos osallisille!

Författaren av artikeln har i viss mån missuppfattat Alcenius forskningsresultat. Det har säkert flyttat manliga 2sursillar" över bottniska viken. Men Genealogia Sursilliana kallas också för "Sju systrars ge3nealogi" eftersom de var den gemensamma nämnaren.

Showing all 18 posts

Create a free account or login to participate in this discussion