Janakkalan Uhkoilan Hedvig Michelsdotter s.1798 - oletko törmännyt?

Started by Private User on Wednesday, April 25, 2018
Problem with this page?

Participants:

• Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member
  • Private User
    Geni member

Profiles Mentioned:

Showing all 7 posts

Hei,
Olen tutkinut kovasti isäni sukua Janakkala/Hausjärvi/Loppi/Vanaja- akselilla ja olisin kysynyt teiltä muilta alueen tuntijoilta apua.
Eli kysessä on Hedvig Michelsdotter, s.8.10.1798, luultavasti Janakkala. Hän on minun iäääiä. Hedvig Michelsdotter Olin

Hän avioituu Janakkalassa 1821 seppä Erik Gustafsson Olinin kanssa, ja siitä eteenpäin on hänen elämänsä selvää.
Kysymykseni kuuluukin, kuka hän on, kenen lapsi ja mistä tullut?

Ainoat rippikirjamerkinnät hänestä ennen avioliittoa ovat RK 1819-1826:
Uhkoila, Napiala Knuutilassa piikana: http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=5950736- toisen niminipun toisena
Tässä merkintä. että menee naimisiin sivulle 419.
Sivu 419 on Uhkoila, Isotalo Vanhatalo: http://digi.narc.fi/digi/view.ka?kuid=5950724 . toisen nipun 6.nimi piikana, ja 7 riviä alempana Erikin vaimona.
Edellisessä kirjassa, 1812-1818 ei Hedvigiä ole kummassakaan talossa, ei itseasiassa koko kirjassakaan.
Olen käynyt suurennuslasin kanssa läpi molemmat rippikirjat ja tutkinut kaikki Hedvig Michelsdotterit ja kukaan ei sovi täksi henkilöksi.
Olen myös tutkinut Heddat, samana vuonna syntyneet Hedvigit (toisella patronyymillä) ja vaikka mitä komboja. Ei vain löydy.
Myöhemmissä rippikirjoissa on Hedvigin syntymäpaikaksi merkitty Janakkala.

Syntyneissä 1798 ei ole syntynyt kuin yksi Hedvig Michelsdotter, 29.4.; isätön tyttö jonka isän sanotaan olevan Hämeenlinnassa asusteleva sotilas Michel Brax. Täysin mahdollista teoriassa, että tämä Hedvig olisi etsimäni, mutta hänenkin jälkensä kylmenevät ja ei oikein muutenkaan sovi esi-äidikseni...

Eli olisiko teillä kellään ideoita, mitä voisin kokeilla seuraavaksi? Onko kukaan häneen törmännyt aiemmin? Nyt alkavat olla keinot vähissä. Haluaisin niin paljon selvittää tämän mysteerin :)

Kiitos paljon jo etukäteen,
Kati

Vain pari päivää sitten katselin tätä ja siihen liittyviä profiileja. Olen melko varma, että niistä on tuplat, koska tässä ei näy niitä hiskin linkkejä. Nyt en sitten löydä niitä toisia profiileja :(

Kappas. En olekaan tupliin näistä törmännyt vaikka kauan näitä pyöritellyt. Täytyy yrittää löytää!

Heti kun sanoin niin taisinkin löytää
Hedvig Michelsdotter Olin
eikun yhdistelemään...

Mutta mutta.. näissä profiileissa ei lähteitä eikä mitään linkkejä. olisiko siis vielä lisääkin samoja henkilöitä, jos muistat nähneesi HisKi-linkkejä??
Näistä profiileista ei siis saa mitään lisätietoa.

Sen muistan, että niissä oli vain hiski-lähteitä.

Heippa Kati

Hedvig ei ole sukuyhteyttä, mutta sinuun itseesi minulla on yhteys 7c1r Laurila/ Nikkila Rengon kunta

Kävin lisäämässä vihkilinkin
- Janakkalan seurakunnan arkisto - Vihittyjen luettelot 1794-1888, jakso 58, sivu 98-99: 1821 November-December nro 28; Kansallisarkisto: https://astia.narc.fi/uusiastia/viewer/?fileId=5332692137&ainei... / Viitattu 18.4.2025

Showing all 7 posts

Create a free account or login to participate in this discussion