Wijzigen verwijzingen profielen in project...

Started by Private User on Friday, May 26, 2017
Problem with this page?

Participants:

Related Projects:

Showing all 4 posts

Job Waterreus
Het zal met de beste bedoelingen zijn gedaan en misschien veel werk hebben gekost, maar de verwijzingen zoals die nu bij de namen in de lijst zijn ge-edit zijn uiterst onhandig en dragen niet bij aan een snel overzicht welke nu wel of niet in geni zijn te vinden.
Ik stel daarom voor ze te verwijderen en aLLEEN verwijzingen te plaatsen voor die zouaven die ook daadwerkelijk gevonden zijn. Met de gehanteede methode is het namelijk ook heel waarschijnlijk dat een verwijzing niet werkt, zodra een naam anders wordt gespeld en/of meer/minder volledig in geni wordt geplaatst. Ik ben nog geen medewerker van het project, maar voelde daar eerlijk gezegd niet voor, zoland de lijst zo onhandig werken is...

Jeannette,

Je kan aan de plaatsnaam en datum zien welk type link het is.
Als die in zwart zijn weergegeven (geen deel uitmaken van de link) dan zijn het verwijzingen naar Geni Profielen.

Ik snap het, maar ik vind het verre van handig. Het is ook niet de wijze waarop andere projecten zijn georganiseerd. Dat is op zichzelf niet erg, iedereen die een project maakt, kiest zijn eigen strategie en dat is juist zo aantrekkelijk van Geni. Maar wil je veel medewerkers interesseren, dan is het wel makkelijker werken als er een zekere mate van methode-overeenkomst is.

Meestal weet je van te voren niet alle namen die je aan een project wilt koppelen.
Op deze manier kan je makkelijk van tijd tot tijd controleren of het profiel intussen op Geni is toegevoegd (als ben je dan wel afhankelijk van hoe de namen zijn ingevoerd)
Maar ik zal er nog eens over denken. Misschien dat 2 lijsten ook mogelijk is (1 met al in Geni bekende profielen en 1 van nog toe te voegen profielen), dat werkt misschien handiger.

Showing all 4 posts

Create a free account or login to participate in this discussion