Er zijn diverse discussies aan de gang over hoe men het best namen (voornamen, achternamen, getrouwde namen, patroniemen...) hanteert in Geni profielen.
Hierover is er een moeilijke discussie binnen Geni wereldwijd - omwille van de talrijke culturele verschillen.
Maar, zoiets moeten we eerst 'lokaal' overleggen en oplossen. Ieder staat vrij te doen wat hij of zij wil op Geni - maar grotere coherentie helpt de kwaliteit op Geni te verbeteren.
Bovendien is het voor ons, Nederlandstaligen, belangrijk dat we coherent aan anderstalige gebruikers kunnen vertellen hoe ze met profielen 'van bij ons' moeten omspringen. Dat heeft dan (hopelijke positieve) gevolgen voor de kwaliteit - en met name ook voor de 'historische boom' zodat de historische figuren ook grotere relevantie krijgen voor onszelf (in plaats van alleen maar voor 'internationale consumptie').
Hopelijk werkt deze link: http://www.geni.com/documents/view/profile-6000000009895495819?doc_....
Het is een kort ontwerp met richtlijnen. Niets hiervan is definitief, het staat allemaal open voor gesprek. Indien wij snel tot een mooie richtlijn hierover kunnen komen, dan zijn we binnen Geni het eerste taalgebied waar zoiets tot stand komt. We leveren dan het 'eindresultaat' als referentiepunt naar Geni-gebruikers wereldwijd (ik doe dan wel een Engelse versie).
Ik zou zeggen, laat ons het gezonde voorbeeld geven :-)
Alvast al bedankt aan allen die in de voorafgaande discussies meededen - en ik hoop dat iedereen zich al wat in dit eerste ontwerp kan herkennen.